1. Weezenlandenpark I, zondag 7 april 2019

Dit was een wandeling om van het fijne weer te genieten. Ik had nog helemaal geen plan om meer en vaker te gaan wandelen, laat staan afstanden te gaan maken. Het was kuieren door het park, kijken naar de mensen, want op zo'n mooie dag wandelen en spelen er heel veel mensen in het park. Na de wandeling heb ik nog ongeveer een uur tegen de brugleuning van de Hanekampbrug gehangen, kijkend naar mensen en voertuigen die voorbij kwamen. Het frappante was, dat ik dat wat ik zag niet 'beoordelend' bekeek of typeerde en in voor mij bekende categorieën indeelde, maar onbevangen op me liet inwerken; daardoor zag ik alles anders en was het mooier.
De gelopen route, de afstand en de duur heb ik niet van Runkeeper, maar uit mijn stappenteller gehaald. Van deze route is geen kaartje.
Het grappige is, dat ik de volgende dag, 8 april, volgens de stappenteller 8,2 kilometer heb gestiefeld. Het was een oppasdag en niet alleen loop ik op zo'n dag van huis naar station Zwolle, maar ook terug; verder loop ik in Dronten ook nog verschillende stukjes, die de stappenteller keurig registreert.