14. Wijthmenerplas I, vrijdag 24 mei 2019

Dit flinke rondje was met een reden: Ik wilde zéker weten dat de eerdere 3 rondjes van 10 km niet mijn limiet waren. Nu weet ik dat. Want de wandeling voor de Nacht van de Vluchteling moet ik 'comfortabel' kunnen volbrengen, omdat het een symbool moet zijn voor de solidariteit met vluchtelingen. Vluchtelingen kunnen niet opgeven, ook al zijn ze moe en willen ze naar huis.
Deze ronde heb ik gedaan met tempo 11:43, dus iets méér dan 5 km/u. Het was - zoals steeds - een wondermooie wandeling, een rondje dat ik hier graag bijschrijf als favoriet.
En ja, tegen het einde van de wandeling voelde ik mijn voeten flink branden. Ik had mijn suède mocassins aan met de inlegzooltjes en dat was, ondanks het branden, geen verkeerde keuze.
Bij de foto's: a. Het Ambeltpad richting Sorghvliet. b. De Sorghvlietweg nét over het spoor. c. De poort en oprit van Sorghvliet. d. Van dezelfde positie als c, maar dan 180 graden gedraaid, uitzicht over De Herfte. e) De Herfterweg zuidoostelijk van de spoorlijn naar Hardenberg. f) Ganzen met jongen aan de overkant van het water aan het Weteringpad tussen de Oldeneelallee en de Edisonstraat.