8. Zalné en Weezenlandenpark, zaterdag 27 april 2019

O ja, het was Koningsdag. Nou is dat eigenlijk volledig aan me voorbij gegaan. Ik ging wandelen! Het eerste stuk was standaard, langs het Almelose kanaal tot aan de spoorbrug/Marslandenpad. Daar ben ik rechtdoor gelopen, onder het spoor door, tot aan de Blokjesbrug. Het Citroën-dealerbedrijf, dat daar op de hoek is gevestigd, was gesloten. Blokjesbrug over, Gerenweg en Pascalweg gevolgd, en in het verlengde een wandelpad. Dat wandelpad leidt naar de Ceintuurbaan, maar niet eróver. Er loopt wel een fietspad langs de Ceintuurbaan richting spoorbrug/Marslandenpad, maar ook daarmee kom je niet aan de overkant van de Ceintuurbaan. Dus ben ik die maar gewoon overgestoken, om op de Heinoseweg uit te komen en aan de andere kant van de brug omhoog te klauteren. Ik heb daar het geitenpaadje genomen, de Zalnésche Wetering over en vlak daarna naar links, richting Kuyerhuislaan. Wipstrikkerallee gelopen tot aan Leo Majorlaan, die gevolgd tot aan de kinderboerderij en door het Weezenlandenpark naar huis.
Bij de foto's: 1. Lopend langs de Kuyerhuislaan (zuidoost van Isala) leek het even smerig weer te gaan worden. 2. Zicht op Isala vanaf het voetgangerslicht aan de Leo Majorlaan. 3. Op het viaduct over het Almelose kanaal heb je uitzicht op de woonboten die daar vlakbij liggen. 4. Langs het pad aan de kant van de Buserstraat aan het Almelose Kanaal tref je veel Japanse duizendknoop aan; zoek die maar eens op in wikipedia...