18. Wijthmenerplas II, zondag 9 juni 2019

Een paar dagen heb ik er een hard hoofd in gehad of ik vandaag wel kon gaan wandelen; sinds dinsdag had ik namelijk een pijnlijke stijfheid bovenin mijn rechter kuit. Aangezien die last die het gaf, de afgelopen dagen minder is geworden, ben ik natuurlijk toch in de benen gegaan.
Ik heb gisteren en eergisteren ook nog gedacht 'dan doe ik een rondje van 5 km'. Vanmorgen besloot ik voor een standaard rondje van 10 te gaan (zie wandelingen 'De Herfte'), maar toen ik eenmaal Sorghvliet voorbij was, ben ik linksaf gegaan richting Wijthmenerplas. Anders dan de vorige keer ben ik niet zuidwaarts om de plas gegaan en over de Heinoseweg gelopen, maar ben ik noordelijk en westelijk om de plas gelopen en via de Zalnéseweg uitgekomen bij de spoorbrug over de Ceintuurbaan. Natuurlijk langs het Almelose Kanaal weer terug.
Vanmorgen heb ik blarenpleisters geplakt en daarmee dus gelopen. Dat scheelt een slok op een borrel qua 'vermoeidheid' (=brandende voetzolen).
Qua snelheid heb ik nét geen record gehaald: 5,28 km/u tegen het record van 5,31 km/u in wandeling 16 (Hoog Zuthem).
Wandelingen 1 t/m 18, dus t/m deze vandaag, bedragen totaal 145,6 kilometer. Daar heb ik ongeveer 29 uur over gedaan (à 5 km/u).


Twee foto's vandaag: Links: een grote rode houten villa aan de Herfterweg, zuidelijk van de spoorovergang nabij Sorghvliet. Rechts: impressie van de Wijthmenerplas.



Op het kaartje - zoals op alle kaartjes uit Runkeeper - zie je grijze locatiemarkeringen; dat zijn de pauzes die ik heb genomen. Deze keer vooral om ondermeer in Google Maps de route te bekijken.