19. De Herfte VI, linksom, woensdag 12 juni 2019

Weer een soort 'technische' training. Iets voorbij de helft van de trip kwam ik erachter, dat mijn tempo een stuk hoger lag dan anders. Foto 4 laat dat zien. Verder: Blarenpleisters gebruikt, mocassins aan, rugtas mee met een dun regenjack. In de laatste kilometer, ongeveer vanaf de Wipstrikkerallee tot thuis, begon het zachtjes te miezeren. Bij thuiskomst was ik wel bezweet, maar niet erg moe. Dit is dus mijn snelste training tot nu toe, tempo 10:47 per km, ofwel 5,57 km/u. Dit is even de laatste training voor de Nacht van de Vluchteling. De wandeling in de NvdV zal ik trouwens óók hier als wandeling nummer 20 opnemen.

En toch weer tijd voor foto's genomen!
Bij de foto's: 1. Bij Zalné een wild bloemenveld. De foto had beter gekund, dat is waar. 2. In de weide bij Sorghvliet trof ik twee olijke kalfjes in de wei. De koe op de achtergrond is niet de moeder, want deze stond aan de andere kant van een afrastering en de moeder stond verder naar links in de voorste wei. 3. Spoorovergang Sorghvlietweg naar Ambeltpad: Trein van Zwolle naar Meppel. 4. Tijdens de pauze bij deze spoorovergang zag ik mijn tempo tot dusver: 10.52 per kilometer; in de rest van de wandeling heb ik dat dus nog verbeterd tot 10.47'/km. 5. Trein richting Zwolle. 6. In de wei op de hoek van het Ambeltpad en de Kuyerhuislaan trof ik dit mooie veulentje bij de pony's.