21. De Herfte VII, rechtsom, woensdag 19 juni 2019

Gewoon een trainingsrondje. Ik wil namelijk mijn conditie op peil houden en mijn beenspieren sterker maken. Vandaag geen records; het was wel het tweede snelste tempo.
Op het Roodhuizerpad kwam vlak voor de boerderij een jonge herdershond uit het weiland aangelopen; even snuffelen en zich door mij laten aaien. De hond liep zo'n 100 meter met me mee, voordat hij weer terug ging naar de boerderij.
Het wandelen in de schaduw van bomen was heerlijk; daar voelde je wat koelte en een zacht briesje.
Onderaan de Sorghvlietweg zag ik de twee kalfjes die ik vorige week al had gekiekt, nu lekker in het gras liggen; hun moeder er vlak bij.
Het veld met bloemen heb ik nu opnieuw gefotografeerd. Ik denk dat het een helderder beeld geeft van de bloemenweelde.
Bij de foto's: 1. De jonge herdershond, die een stukje met me meeliep. 2. Heerlijke schaduw langs de Sorghvlietweg. 3. De kalfjes en hun moeder in de wei op de hoek van de Sorghvlietweg en de Herfterlaan. 4. Wilde bloemenpracht naast het pad tussen de Herfterwetering en de Heinoseweg.