27. Wijthmen, donderdag 22 augustus 2019

Achttien dagen is ongeveer tweeëneenhalve week. Die tijd, sinds de vorige wandeling, heb ik het niet voor elkaar gekregen me tot wandelen te zetten. Duizend redenen. Ik weet het, wandelen is juist een middel om die redenen kwijt te raken. Daarom heb ik gisteravond besloten om de wandeling van vandaag te gaan maken.

Ik wilde de weg van Wijthmen naar Herfte lopen; er is een machtig leuk binnendoorweggetje, de Veldwijkweg, een boerenkarrenpad, dat in het midden gedeeltelijk is verhard met betonnen profielen en bermtegels. Het heeft geen andere functie dan juist de twee boerderijen die eraan liggen met elkaar en met de omliggende wegen te verbinden: aan de zuidkant de Erfgenamenweg en aan de noordkant de Eierweg.
Via Herfte richting Isala over de Gooseveldweg, en van daar door naar huis.

Omstreeks kwart over 6 's ochtends was ik vertrokken en rond 9 uur weer thuis. Onderweg heb ik namelijk best veel gepauzeerd wegens een fysiek ongemakje; de effectieve looptijd viel gelukkig wel mee; ik ben onder de 11 min/km gebleven. Maar potten of records heb ik niet gebroken.
Bij de foto's: 1. Zonsopkomst over weide met paarden langs de Oudeweg. 2. De zon strijkt over de velden oost van de Erfgenamenweg. 3. Indrukwekkende rode beuken langs een veld aan de Herfterlaan, in de driehoek Herfterlaan/Helmhorstweg/Kuyerhuislaan.
 Hieronder de route zoals gisteravond uitgestippeld.