29. Valkenhorst II, zaterdag 31 augustus 2019

Wekker op half 5 gezet. Om 3 over 5 liep ik buiten. Volgens de digitale display op het provinciehuis was het 10 graden. Voor mijn gevoel was het 15. Ik had een wandeling Hooiweg in gedachten, zoals wandeling 22 en 23. Maar het is een korter rondje geworden: Valkenhorst, ongeveer zoals wandeling 24.
Het is echt wel heel leuk om in het donker al buiten te wandelen. Pas om kwart over 6 werd het licht en om kwart voor 7 was de zon eindelijk boven de horizon.
Op het Herinneringspad en de Gooseveldweg, wegen die niet verhard zijn, maar een grindtop hebben, vreesde ik de kleine steentjes in mijn schoenen - dat viel wel mee. Het Hoekserfpad, aan de oostkant van de Wijthmenerplas, is ook niet verhard. Daar wisten enkele kleine steentjes wél aan boord van mijn schoenen te komen. Aan het begin van de Nieuwe Weteringkade deden mijn voeten al pijn; links een blaar op de bal van mijn voet, rechts de blaar op de hak van vorige keer; bovendien gaf een pees in de middenvoet/wreef af en toe een stekende ruk. Hm, niet de fijnste wandeling eerlijk gezegd.
Ik heb dan ook geen records gebroken. Dat doe je ook alleen als je het niet verwacht, zoals wandeling 25 (Hoog Zuthem rechtsom).
Het was goed om thuis te komen; nu gooi ik dit blogje eruit, dan ga ik douchen en nog een dutje doen.

Bij de foto: Helaas is het niet te zien, maar de zon schijnt hier door een tuinpoort aan de Weteringkade, precies door het gedeelte dat een opkomende zon uitbeeldt.