39. De Herfte XII rechtsom, woensdag 15 april 2020

Een bijzonder mooie dag. Ik ging voor het eerst een wandeling maken op mijn nieuwe schoenen, de Columbia wandelschoenen, daarom voorzichtig mijn standaardrondje gedaan. Vanwege de frisse start van de dag een dunne pullover en het regenjack aangedaan. Dat laatste was een beproeving: net voorbij de eerste twee kilometer wilde ik zonder jas aan verder wandelen omdat het inmiddels al warm genoeg was. Ik heb geprobeerd van de jas een compact pakketje te maken door alles in één mouw te proppen. Misschien dat ik dat dan ergens tussen kon stoppen. Ondanks dat het lukte om de hele jas in één mouw te krijgen, zakte toch alles uit elkaar; de jas is van nylon en dus zo glad als ijs. Ik heb hem daarom maar aangehouden en zoveel mogelijk open gedragen.
Het wandelen op de nieuwe schoenen was tot aan de laatste twee kilometer een wonderbaarlijk genot. In die laatste twee kilometer begon ik mijn voeten te voelen; waarschijnlijk wat gezwallen en moesten ze nog wennen aan de nieuwe schoenen. Ik ben echter zonder strompelen en zonder blaren thuisgekomen in het vierde snelste tempo: 10'36" per kilometer, ofwel 5,66 km/u. Daar ben ik wel tevreden mee.
Het weer was zó ongelooflijk mooi en meteen toont het landschap zich dan ook van zijn allerbeste kant. Ik heb onderweg wat fotootjes geschoten.
Bij de foto's: 1. Een wei met koeien aan de Kuyerhuislaan. Op de achtergrond is het Isala ziekenhuis te zien. 2. Paadje door het bos langs het Ambeltpad. 3. Weide vol paardenbloemen aan de Sorghvlietweg. 4. Schapen en lammetjes in een wei aan de Herfterlaan. 5. Daartegenover aan de Herfterlaan koeien in de wei. 6. Bouwterrein en noordelijke uitgang van de nieuwe spoortunnel of 'dive-under' bij de spoorsplitsing nabij Herfte.