42. De Herfte XIV rechtsom, dinsdag 30 maart 2021

"...Vroeg op en de zon die scheen. 
Opgeruimd loop ik naar buiten...
"
Een stukje uit 'Groot Hart' van De Dijk.

Ook al vertrok ik voor mijn wandeling pas om ca 1 uur 's middags, ik was wel vroeg op vandaag. Mijn wandeling gemaakt met ca. 20 graden en een strakblauwe hemel. Ik deed mijn standaardrondje van ca. 10 km: De Herfte, maar deze keer weer rechtsom.
Ik heb flink doorgelopen en kwam uit op een kleine 5,7 km/u. Na een uur en vijftig minuten was ik weer thuis.
De natuur ontluikt, vandaag vooral te zien aan jonge dieren; zie de foto's.

Bij de foto's: 1. De inmiddels beroemde spoorovergang van het Ambeltpad naar de Sorghvlietweg. 2. en 3. In de wei op de hoek van de Sorghvlietweg en de Herfterlaan liepen kakelverse lammetjes tussen hun moeder-ooien. 4, 5 en 6. Impressie van de voortgang aan de 'dive-under' nabij Herfte.